Inboundmarketing

Wat is inboundmarketing?

Inboundmarketing is een marketingstrategie die via internet potentiële klanten aantrekt. Je noemt dit pull-marketing en doet het door waardevolle content voor je potentiële klant te maken en te verspreiden. Het voordeel ten opzichte van outboundmarketing is dat het blijvend is.  Een blog een voorbeeld van inboundmarketing. Die blijft in de zoekresultaten terugkomen. Een advertentie (outboundmarketing) is na een bepaalde tijd verdwenen.

De marketingtechnieken, die je hierbij inzet zijn:

  • e-mailmarketing ;
  • contentmarketing;
  • social mediamarketing;
  • zoekmachinemarketing.

Als tool hiervoor is Hubspot geschikt. Hubspot is een alles-in-1 marketingplatform je bij bovenstaande activiteiten kan ondersteunen. Het is een Customer Relationship Management (CRM) systeem waarmee je jouw relatiebestand beheert. Omdat je in één systeem afspraken en documenten verzamelt heb je altijd een actueel klantbeeld voor handen. Het bied je structuur en waarde. Er is een gratis versie en er zijn abonnementen.