Help: hoe krijg ik mijn bedrijf online zichtbaar

twee juichende vrouwen bij laptop online

Stapels boeken maar geen vooruitgang

Wanneer je “over mij” hebt gelezen weet je dat het opstarten van mijn bedrijf niet altijd over rozen ging. En dat is nog zacht uitgedrukt. Ik had inmiddels een flinke stapel boeken verzameld over online marketing, social mediamarketing, bloggen, webcommunicatie, webdesign, zoekmachinemarketing en nog veel meer. Bol.com en Van Duuren Media zijn me absoluut aandelen verschuldigd.

Economische groei? Bedank me maar, ik heb de koopkracht als een gek gestimuleerd. Alleen ik schoot er voor mijn gevoel niet genoeg mee op. Ik volgde webinars en las artikelen op internet. Langzamerhand kreeg ik wel het idee welke richting ik op wilde. Maar hoe ik aan klanten moest komen, wie met mij in zee wilde gaan en vooral hoe ik me moest profileren was me nog niet helemaal duidelijk. Online zichtbaar zijn was nog ver weg.

Poppetje met vraagtekens

Ooit had ik ergens gelezen dat er 4 typen ondernemers zijn. Eén daarvan zijn zij, die het eigenlijk beter zouden doen in loondienst. Je raadt het al, daar viel ik onder. Zal je altijd zien. Jammer, want dat was geen optie meer. En toch zag ik eindelijk het licht. Althans, de contouren werden duidelijk. Ik kreeg eindelijk de inspiratie, waarnaar ik zo lang op zoek was. Een goed onderbuikgevoel. De puzzelstukjes begonnen op zijn plaats te vallen.

Vakantie doet wonderen

Half november 2019 vertrok ik voor drie weken naar een vakantiehuisje in Katwijk. The place to be en ook weer niet want ik ben er met een gebroken enkel vandaan gekomen. Of dat aan Katwijk ligt weet ik niet. Daarom wil ik het graag nog eens proberen. Kijken of die goede vibe weer komt en of ik ook zónder kleerscheuren kan vertrekken.

Ik ging er naartoe om daar in alle rust te kunnen ontspannen én verder te kunnen werken aan mijn bedrijf. Verandering van spijs doet eten en verandering van omgeving dus kennelijk ook. Opeens kreeg ik de geest. Ik zat dagen achter mijn laptop met af en toe even een pauze. Ik had een leuk webinar gezien, dat me extra motiveerde.

Nu is er maar 1 koningin van de webinars voor mij en dat is Thamar van Anna Webdesign. Zij geeft gratis webinars hoe je in 1 uur een eenvoudige WordPress website maakt. (Uit betrouwbare bronnen heb ik trouwens vernomen dat Thamar een e-book aan het schrijven is. Perfect!) Uiteraard moet je je na het webinar verder in de materie verdiepen. Een deel van de informatie, die daarvoor nodig is, vind je al op haar kennisbank.

Deze online kennisbank staat vol met handige tips hoe nu verder. En ook op Instagram vertelt en laat Thamar enthousiast zien hoe je slim(mer) kunt werken.

Oerknalsmiley vind ik leuk

Eén van de theorieën van het ontstaan van het heelal is de zogenaamde oerknal. Een behoorlijk ingewikkeld verhaal. Voor mij was mijn vakantie een soort oerknal. Gelukkig niet scheikundig want ik ben meer van de talen.

De energie stroomt

De puzzel, die ik met mijn bedrijf voor ogen heb, vordert gestaag. Ik ben lekker bezig. Stop er veel tijd in maar krijg er ook heel veel energie voor terug. Hopelijk weet ik die over te brengen op mijn toekomstige klanten (vraagteken, twijfel ….. dat zal altijd wel blijven). En groeit mijn bedrijf met mij mee. Net als de enkel, waarvan de botjes aan elkaar moeten groeien. Alhoewel ik inschat dat die enkel sneller hersteld is dan de omvang van mijn klantenbestand groeit. Ze zeggen dat je leert van vallen en opstaan. Dat vallen gaat me prima af dus er is hoop. En hoop doet leven!

Update: een aantal maanden later de start

We zijn inmiddels bijna een half jaar verder. De website is “live” gegaan. Nog in ontwikkeling maar de basis staat. Op de enkel kan ik inmiddels ook staan maar echt vooruitgang zit er niet meer in. Wordt vervolgd. Nu ik mijn missie en visie helder heb ga ik mijn uiterste best doen om ervoor te zorgen dat jij je klanten vindt, bereikt en behoudt. Dat je weet hoe een aankoopproces in zijn werk gaat en hoe je in kunt spelen op steeds sneller veranderende markten. Mijn ambitie is jouw on- en offline communicatie en social media(marketing) zo effectief mogelijk in te zetten.

Van lukraak naar doelgericht communiceren. Op de juiste kanalen, waar jouw klanten ook online actief zijn. Om communicatie en social mediamarketing jouw bedrijfsdoelstellingen te laten ondersteunen. En om ze op het juiste moment aan de juiste doelgroep aan te bieden zodat jouw doelstellingen omgezet worden in goede resultaten.

If you believe that things will work out, you’ll find opportunities.
If you believe that things will not work out, you’ll see obstacles.
– Wayne W. Dyer

Tooltip

Smiley vind ik geweldig online zichtbaarheidIk eindig mijn blogs met een tool- of boekentip. Dit is een boekentip: Eén fan per dag van Jos Burgers. “Met “gewoon” tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen.” Dat is wat Jos Burgers schrijft. Het boek leest lekker en de inhoud kan door iedereen toegepast worden. Bekijk ook eens mijn boekentips op Instagram.

Mocht je interesse hebben en heb jij een Virtueel Assistent Nodig? Neem dan contact op. Kijk voor meer informatie bijvoorbeeld op mijn dienstenpagina. Dan gaan we samen werken aan jou online zichtbaarheid. En laat hieronder bij de reacties weten waar jouw (online) kracht ligt. Ik ben benieuwd!

6 thoughts on “Help: hoe krijg ik mijn bedrijf online zichtbaar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *