Virtueel Assistent Nodig: even voorstellen

Ik ben Marjolein, virtueel assistent en in het najaar van 2018 begonnen om het bedrijf Virtueel Assistent Nodig handen en voeten te geven. Geboren in de jeneverstad Schiedam en grotendeels getogen als schapenkop in Dordrecht.
Met wat uitstapjes naar Duitsland, waar ik als Au Pair werkte. Daarnaast heb ik ook 5 jaar in Engeland gewoond en gewerkt in het bedrijfsleven. Vervolgens weer in Nederland bij de lokale overheid.
Hoe mijn leven omsloeg
Door fysieke en mentale omstandigheden besloot ik in 2018 het roer om te gooien. Ging me oriënteren op een baan als virtueel assistent. Of adviseur (what’s in a name) Als 48-jarige?
Begon met webdesign. Het talenmeisje naar de techniek? Het is me gelukt! En zo werd Virtueel Assistent Nodig geboren. Met de ervaring, die ik al had al beleidsmedewerker op het gebied van communicatie.
Assisteren en adviseren
Mijn Why
Een ander naar zijn beste krachten te helpen, is de hoogste taak.– sophocles
Mensen helpen met vraagstukken, die ze hebben. Qua communicatie, social media, zoekemachine optimalisatie, content marketing en big data.
Betrokken, klantgericht en proactief
Of je nu voor een profit of een non-profit organisatie werkt, veel aspecten zijn hetzelfde. Klantcontact, samenwerking, betrokkenheid bij wat je doet en voor wie je het doet.
Kortom: het beste uit jezelf halen om je klanten (en ja, daar vallen ook je virtuele collega’s onder) zo goed mogelijk te kunnen helpen. Proactief naar oplossingen zoeken. Luisteren en observeren. Onderzoeken en analyseren. Doelen bepalen en die zo nodig bijstellen. En, wat heel vaak vergeten wordt, evalueren.

Om jou zo goed mogelijk inhoudelijk te kunnen helpen heb ik het afgelopen jaar enorm geïnvesteerd in kennis. Ik heb mezelf flink ontwikkeld via diverse curssusen. En zijn de reacties “waar ben je mee bezig” omgeslagen naar “wat goed dat je dit doet”. En mijn motto? Be different!
Eigenlijk ook een cadeautje voor mezelf. Ik ben gek op alles wat nieuw en onbekend is. Er is nog zoveel te ontdekken om beter, slimmer en effectiever te werken.
Te communiceren en te adverteren. Jezelf te profileren. Een mens raakt nooit uitgeleerd, een bedrijf of organisatie nooit uitontwikkeld. Nieuwe concepten worden, zeker in een steeds sneller veranderende wereld, uitgedacht. Om toekomstbestendig te kunnen blijven ondernemen.
Efficiënt en effectief
Oude en nieuwe kennis en kunde wil ik nu dus graag als Zzp’er inzetten. Op jouw vragen een passend antwoord vinden. Met de nodige humor, zelfspot en relativeringsvermogen. Wat is er idealer dan een virtueel assistent of adviseur in te zetten? Voor jou makkelijk, efficient én goedkoper dan een medewerker, die op je loonlijst staat.
Wie weet “ontmoeten” we elkaar eens. 😉
Marjolein – maart 2021